In Love with the Homeless - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu In Love with the Homeless - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

In Love with the Homeless

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

05 November 2011 | Duitsland, Hamburg

Zondag ochtend vertrokken we met 35 personen naar Hamburg, bepakt en bezakt.. want we moeten onze spullen pakken voor de komende 5 maanden.
Maar het is mij gelukt om alles in 1 backpack te proppen.. dus ik ben trots!
We reisde per trein we moesten wel 6x overstappen, totaal hebben we er 9u over gedaan.
We slapen in een 'achterbuurt' in Hamburg in een kerk. ik slaap met ongeveer 20 meiden op een kamer, gekkenhuis. En slapen op een matje, en herrie en troep.. maar ik begin er aan te wennen.

Dinsdag avond hadden we onze locale outreach. We gingen in kleine groepjes bidden en aan God vragen waar Hij ons hebben wilde die avond. We hadden het idee dat we naar 'de trap' in the mainstreet moesten gaan. Op deze trap slapen veel zwerfers. (zie foto) We gingen naar de supermarkt er kochten chocolade en stroopwafels om uit te delen. Zo raakte we aan de praat met wat zwerfers.. en ik genoot er echt super erg van. Een andere groep van onze DTS was aan het zingen op straat, we besloten bij hun te gaan staan. Op een gegeven moment komt er een jonge jonge op me af en vraagt of ik met hem wil dansen. We raakte aan de praat, hij bleek 23 jaar te zijn, kwam uit Marrokko en het enige wat hij deed was blowen en drinken.. Hij was niet dakloos, maar is veel op straat te vinden. Ik heb een heel goed gesprek met hem gehad, en ik heb ook voor hem mogen bidden.

Jade een DTS genootje had vrienden gemaakt met een 21 jarige jongen, die op straat leefde. We besloten hem de volgende dag te bezoeken. Hij 'woont' in een park met 4 andere mannen. We zijn bij hun gaan zitten, en gewoon gaan kletsen. Dit hebben we 3 dagen achter elkaar gedaan, gewoon naar hun toe gegaan en bij hun gaan kletsen. 1 van de jongens leeft al 20 jaar op straat, hij had op zijn 10de zijn ouders verloren op zijn 8ste begon die al met drinken en op zijn 12de begon hij met drugs. de 21 jarige jongen heet Matthew, hij is een ontzettende goede gitaarrist en speelt op straat om wat geld te verdienen. Gister zijn we weer langs geweest, en ze hadden knuffels voor ons meegenomen.. waarschijnlijk gestolen! haha maar het was zo sweet.
Matthew vertelde dat hij ons nooit zo vergeten, en dat hij het nog nooit had meegemaakt dat mensen hem zo trouw kwamen bezoeken. We hebben voor hem en zijn vrienden mogen bidden, en mogen vertellen dat er hoop is. Deze groep zwerfers hebben echt mijn hart geraakt, de manier hoe ze met elkaar om gaan, ze kijken echt naar elkaar om. ze delen alles samen.
Vandaag zijn ze als het goed is richting Spanje vertrokken, om te 'overwinteren' geen flauw idee of ze daar aankomen, we hebben tegen ze gezegd dat we maandag in het park zouden zijn voor het geval het niet is gelukt naar Spanje te gaan.

Woensdag avond zijn we naar het redlightdistrict hier geweest. We hebben gezongen en gebeden daar. Ook raakte ik aan de praat met een Portierman van een ShowShusiBar 1 of andere stripclub. Het was een grote getrainde Poolse man met lang grijs haar, en eerlijk gezegd leek hij een beetje op een creep. maar hij stond allemaal naar ons te glimlachen en opeens vroeg die aan mij, waar ik vandaan kwam. Dus we raakte aan de praat en ik kon hem vertellen over Gods liefde. Ook mocht ik voor hem bidden. Man echt zo bijzonder. Hier in Hamburg schijnt maar 1% Christen te zijn en de meeste mensen hebben het 'echte' evangelie nog nooit gehoord.

Gisteravond naar Saint George street geweest. Dit zijn straten waar allemaal prostituees zijn. Waar we woensdag avond was legaal, maar waar we gister waren was illegaal. veel van deze vrouwen zijn ook hier door mensenhandel, over valse beloftes.
We hebben met wat prostituees gepraat en gebeden was echt bijzonder.

Voor de rest gaat het met mij gewoon ook super goed, ik heb het echt naar mijn zin hier en het is ook echt leuk om nu echt dingen te doen.

Owjaa big news, 17 december ga ik voor 9 weken naar Oeganda en Zuid-Soedan! NICE. en dan vliegen we terug naar Amsterdam voor 2 weken en dan weer Duitsland.
Maar eerst nog 1 week hier, en dan nog een week in Bautzen en dan 4 weken Zwitserland.

Tot snel weer.

xxx Rozemarijn.

  • 05 November 2011 - 13:56

    Je Pa Xx...:

    Vul hier je reactie in...

  • 05 November 2011 - 13:58

    Je Pa Xx...:

    super Roos ga er voor we bidden voor je
    love you xxxxx Pa

  • 05 November 2011 - 15:41

    Johan En Karin:

    Hey Roos,

    gaaf om te lezen - we leven en bidden met je mee! Love, Gods Bless en Hug.

  • 05 November 2011 - 18:30

    Stella:

    Wauw rosie, vett!!! Je reist geestelijk en fysiek heel wat af. Goede tijd lieverd! Xxxxxxxxxxxxxxxxxx hvj

  • 05 November 2011 - 18:34

    Jedidja:

    hee roosje
    wat heftig je verhaal.. wat een belevenissen.. geweldig mooi!! en nu naar oeganda.. heo toevallig?? nou dat gaat geweldig worden. het is een geweldig mooi land.. maar ook veel armoede en moeilijke dingen
    dikke knuffel uit zeeland
    jedid

  • 05 November 2011 - 19:05

    Bo:

    Wauw Roos, wat indrukwekkend allemaal. Wat prachtig dat je al zoveel over Gods liefde hebt kunnen vertellen en dat het je hart raakt. Mooi mens! We missen je en bidden voor je. Gave vooruitzichten, benieuwd naar al je reisverslagen hoor.

    Liefs en bless, Borinda

  • 06 November 2011 - 10:58

    Levi:

    Tof om te lezen Roos! Well done! Take care ! x

  • 06 November 2011 - 18:15

    Jan En Kit:

    Hai Roos

    Pffft wat gaaf allemaal wat jij mee maak...wij komen net terug van Kees Truus er waren er daar een paar jarig...veel plezier meis en dat je maar veel goed werk mag doen...

    Dikke hug Jan Kit en de meiden

  • 06 November 2011 - 22:21

    Eva:

    Roos!
    Wat een gaaf verslag! Wat onwijs gaaf dat je zo met die gasten hebt gepraat en hoe zij daarop reageerden;)
    Je bent echt zo goed bezig ben echt heel blij voor je en ook heel trots op wat je doet!
    Volgens mij ben je ook echt aan het groeien als christen, zo lees ik het tenminste! Heel mooi om dit te lezen roos.
    En super gaaf dat jullie op outreach gaan naar Oeganda en Zuid Soedan! Zoals je het idee al had toch!?
    En dat jullie daarvoor ook nog wat andere plekken bezoeken!
    Als je in Amsterdam bent kom ik je opzoeken hoor!
    Love you

  • 10 November 2011 - 05:20

    Your Lover:

    Aaaaah ik moet zo onwijs vaak aan jou denken! Super om je verhaal te lezen! Ik stuur je snel een berichtje terug. ;)

    Enjoy and I´ll pray for youuu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hamburg

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 21075

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: