Goodbey Hamburg, Hello Bautzen. - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Goodbey Hamburg, Hello Bautzen. - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Goodbey Hamburg, Hello Bautzen.

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

14 November 2011 | Duitsland, Bautzen

Hi there,

Op dit moment zit ik in de trein naar Bautzen. Dat is ergens in Oost Europa als ik het goed heb.
We blijven hier voor een weekje, we verblijven bij een kerk, geen flauw idee wat we gaan doen.. maar volgens mij word het een wat relaxtere week en dan 4 weken Zwitserland.

Onze laatste week in Hamburg was weer echt heel gaaf. Ik heb er echt van genoten. Hamburg vind ik echt helemaal leuk.
Maandag avond gingen we met een groep naar de zwervers. Volgens mij had ik het eerder verteld over de groep van 5 zwervers die we elke dag opzochten in het park.. maar dat ze nu naar Spanje zouden gaan.. anyway..
1 man daarvan, was heel de tijd ziek toen wij hem kwamen opzoeken en hij kon zijn benen niet bewegen enz.. dus we hadden voor genezing gebeden voor hem. Maar hij zou dus ook naar Spanje gaan dachten wij, maar maandagavond stond die met een big smile voor mijn neus, en hij vertelde dat sinds wij voor hem gebeden hadden het een stuk beter ging! Echt gaaf. Hij spreekt geen engels, dus ik wilde hem met mijn gebrekkige Duits duidelijk maken dat ik mijn wanten aan hem wilde geven.. Hij dacht alleen dat ik het koud had, dus ging naar zijn slaapplek en pakte een deken voor mij en sloeg die om mij heen! Haha later hem toch nog mijn wanten gegeven, hij was er echt super blij mij..
Gister avond afscheid van hem genomen, raar.. om hem niet elke dag tegen te komen, ik ga het missen. Hij had als cadeautje voor mij zijn muts gegeven zodat ik warm zou blijven deze winter.

In mijn vorige blog had ik ook verteld over Tony, een jongen uit Marokko. Ik heb hem dinsdag opgezocht.. en hij was in een soort van skatepark, hij herkende mij nog en we raakte in gesprek, het nadeel van ons gesprek was dat er steeds mensen kwamen voor drugs, dus dan liep die naar zijn hoop bladeren en daaronder lag zijn drugs.. we hadden afgesproken ergens deze week koffie te gaan drinken… het stomme is alleen dat ik alleen gisteravond laat tijd had om langs te gaan.. en hij was dus al naar huis, ik baal echt dat ik geen afscheid van hem heb kunnen nemen.

Woensdagavond weer naar het red light district geweest.. we gingen met gitaar en al zingend door de mainstreet, dat was echt zo gaaf om te doen.. mensen die tegen ons schelden en raar keken.. ook zei een jongen, ah ga toch naar huis ga slapen ofzo.. we hebben veel goede gesprekken gehad daar.. toen we naar klaar waren, besloot een kleine groep nog te blijven, en de rest ging naar huis. Ik besloot te blijven en we gingen in de Burger King wat eten.. toen vroeg een mede studenten aan de baas van de Burger King of we niet muziek mochten maken daar.. en dat mocht gewoon. Dus we stonden met z’n alle te worshippen in de Burger King, en de jongeren kwamen allemaal naar binnen, begonnen te dansen enz.. haha was echt zo gaaf. Ik ging samen met wat gasten rond lopen buiten.. toen we terug kwamen in de Burger King.. was de rest allemaal aan het bidden voor mensen en hadden ze allemaal goede gesprekken en kregen ze gratis cola enz van de burger king… echt zo random en bijzonder.

Vrijdag avond.. laatste avond in Hamburg. Besloten we nog even naar het red light district te gaan om daar nog wat te zingen. We stonden daar dus te zingen, en toen kwam er een groep dansen.. dus een meisje van mijn DTS besloot maar mee te doen met hun, dus we stonden te dansen en te zingen met hun.. Op een gegeven moment raakte ik met een jongen aan de praat, en wauw dat was echt zo bijzonder, ik heb echt zo’n goed gesprek met hem gehad en hij was echt heel erg open voor Jezus. Hij had 3 jaar in Australië gewoond om vooral zich zelf te vinden.. dit had hem niet gelukkig gemaakt zei die ook had die de satans bijbel gelezen enz.. En hij bleef keer op keer aan mij vragen of God wel echt van hem hield, en waarom God van zou houden. Ik heb echt het evangelie mogen vertellen was echt bijzonder.

Op dit moment ben ik in Bautzen… en het gaat goed. We slapen met alle meiden in de kerkzaal, en we moeten elke dag onze spullen inpakken en verslepen.. en we mogen maar 2x douchen per week.. dat was de afgelopen 2 weken ook al het geval, dus daar ben ik ondertussen wel gewend aan! Hallo vet haar. Wel internet hier, dus dat is fijn! Als je skypen.. let me know!
We hebben heel veel lol met elkaar, en ik hou echt van alle mensen hier.
Ik heb geen flauw idee wat we allemaal gaan doen deze week, maar we hebben geen les, dus het zal wel wat relaxter worden.

Zaterdag gaan we voor 4 weken naar Zwitersland, ben echt benieuwd hoe dat gaat worden. Ik kijk er naar uit.

Heb een fijne week allemaal, dikke knuffel van mij.

Liefs Rozemarijn.

  • 14 November 2011 - 09:21

    Elise Eichler:

    Haha Bautzen in Oost-Europa! Dat is mijn geboorteplaats en ligt gewoon in Duitsland, hoor. :) Maar echt super gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt! Je bent zo moedig! En God is zo groot! God bless! x

  • 14 November 2011 - 09:25

    Wendy Seij:

    Wouw Roos, wat een geweldige dingen maak je mee en wat een mooie mensen brengt God op je pad. We blijven je volgen via FB en je blogs. Liefs van alle Seijtjes.

  • 14 November 2011 - 10:14

    Rebec:

    Aaah! Leuk Roos! Fijn om te lezen :) Succes in Bautzen, en koop een busje droogshampoo voor vet haar ^^
    xxxx

  • 14 November 2011 - 11:11

    Eva:

    Roos!
    wat gaaf wat je allemaal mag doen daar en de gesprekken die je hebt!
    Ook mooi dat je met die zwervers zo'n mooi contact had en dat je echt iets opbouwt met die mensen.
    En worshippen in de Burger King... Haha hoe bizar is dat!:P
    Ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar en dat het zo goed met je gaat! Ben echt trots op je wat je allemaal doet!
    En ja ik wil met je skypen!!
    Love you!

  • 14 November 2011 - 11:30

    Ma..:

    Hoi Roos, klinkt heel goed, ook een goede tip van Rebecca van die droogshampoo!
    Je zorgpasje is binnen, ik zal het morgen aangetekend naar Hernhut sturen.
    Een fijne week toegewenst, Zwitserland zal ook wel mooi(e omgeving) worden, ben je nog niet geweest.
    Grote hug op afstand...

  • 14 November 2011 - 15:20

    Stellabella :

    Haai Roos, wat een heerlijke blog weer. Wat maak je daar toch veel mee, 1 groot kamp maar dan net even anders, hihi :)

    Je zal daar vast veel betekenen voor mensen, meer dan dat je zelf denkt of voor mogelijk houdt! En dat allemaal door onze lieve Jezus :)

    En wat superCOOL joh, met die gast van de satansbijbel! Veel licht op donkere plekken, prachtig!!!!

    I love you, je bent een topper!! xxxx

  • 14 November 2011 - 15:52

    Je Pa Xx...:

    Hoi Roos geweldig God is Goed
    leven met Jezus is 1 groot avontuur
    mis je wel big hug xxxxx pa

  • 16 November 2011 - 10:15

    Christel :

    jij hebt het goed naar je zin zo te lezen. afscheid nemen is niet zo leuk, maar je ontmoet vast wel weer nieuwe leuke mensen tijdens je reis! geniet ervan meid xxxxx

  • 24 November 2011 - 12:49

    Levi:

    I Like!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bautzen

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 21094

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: