Allerlaatste Mobile DTS Blog. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Allerlaatste Mobile DTS Blog. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Allerlaatste Mobile DTS Blog.

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

27 Maart 2012 | Duitsland, Herrnhut

Hier mijn laatste blog van DTS.
Man wat is deze 6 maanden snel voorbij gegaan.. nog 2 dagen en dan is het officieel voorbij.
Donderdag avond hebben we ‘Graduation’ avond, mijn ouders komen! Gezellig. En dan vrijdag alles inpakken.. en zaterdag rij ik met hen mee naar huis. Vreemd, het voelt allemaal dubbel.. aan de ene kant heerlijk om naar huis te gaan, andere kant is het ook erg jammer om deze groep met mensen te verlaten.. en je eigen weg te gaan.

Anyway.. de afgelopen 6 weken waren echt een achtbaan.. ontzettend druk maar ook echt van genoten. Uit Afrika gekomen zijn we naar Amsterdam gegaan.. Was erg leuk om Anne gelijk de eerste dag te zien.. en de volgende dag de rest van de familie gezien en wat vrienden. De 2 weken in Amsterdam waren crazy.. overdag ministerie en dan vaak ’s avonds koffie drinken met vrienden, erg leuk! Heb er echt van genoten.. Ook nog een nachtje naar huis geweest.. heerlijk om weer even thuis te zijn en pa’s soep te eten ;)

Vanuit Amsterdam zijn we opgesplitst in 5 groepen. We gingen naar de kerk van onze Duitsers uit onze teams. Ik ging samen met 9 andere naar Buxtehude. Vlakbij Hamburg. De bedoeling was om te investeren in de kerk mee te helpen met hun ministeries en te vertellen over wat er allemaal gebeurd is in de afgelopen maanden. Wij hebben een paar middagen geholpen in de wijk. Daar kwamen zo’n 30 kinderen met een wat lagere sociale afkomst, en hebben we met ze gevoetbald en spelletjes gedaan. Was echt ontzettend leuk om met die kids te praten.. jawel in mijn gebrekkige Duits! Ook zijn we een weekend naar de Royal Rangers geweest.. (soort padvinderij) was erg interessant..! echt iets voor mij ;) De hele zaterdag bomen omgehakt. Wat een ervaring. Het was een leuke en relaxte week.

Vanuit Buxtehude zijn we terug gereisd naar Zittau en daar kwamen we weer samen met de hele groep.

En toen begon de ‘Faithweek’ Maandag ochtend moesten we gaan bidden en aan God vragen waar Hij ons hebben wilde.
Michelle uit Seattle en Mark uit Canada en ik hadden het idee dat we naar Praag moesten gaan. Dus daar gingen we met een kleine rugtas en een slaapzak.
De bedoeling van de week was, geen geld, geen vervoer, geen slaapplek, geen eten.. gewoon vertrouwen op God. Het was een intense, vermoeiende maar zeer leerzame week. Heb echt ontzettend veel geleerd in deze week. Voor veel mensen gebeden op straat.. gebeden voor koffie en 5 minuten later kwam een medewerker van Starbucks met gratis koffie op ons af. Gratis Pizza.. Was intens maar mooi.

En vanuit de Faitweek gingen we door naar Herrnhut. De eerste week in Herrnhut was CHAOS. Er waren zo’n 200 mensen hier. Onze DTS zo’n 40 studenten, de Januari DTS, 15 studenten en dan de dan de andere DTS met zo’n 100 studenten en nog staf. Het kasteel was ontzettend vol, maar het was ook erg gezellig om de andere studenten weer te zien. De andere DTS is afgelopen donderdag afgelopen.. en het is nu dan ook al een stuk rustigere hier..
Het is nu gewoon afronden en afscheid nemen. Vreemd.
En na DTS? Ik heb verschillende opties.. maar eerst ga ik naar huis, en lekker bijkletsen met familie en vrienden! Zin om jullie allemaal weer om mij heen te hebben.
Tot snel lieve mensen.

God Bless

Rozemarijn.

• 27 Maart 2012 - 09:50

Wannes & Bo, Noa+Isa:

Hey Roosie,

Mooi om te lezen hoe de laatste weken zijn gegaan! En bijzonder joh, die faith-week!
    We zien er naar uit om je weer te zien en bij te kletsen!!!
    Succes met aftellen en bless&hugs, wbni

• 27 Maart 2012 - 10:45

Johan & Karin:

Hey Roos,

Waauhw! Wat een verhalen . . . We zien er naar uit je weer te zien en spreken. Wanneer je weer een beetje bijgekletst bent met fam. & vrienden gaan we ook wat afspreken, OK? Leuk om weer weer bij te praten. Gods Bless & Hug,
    Johan & Karin.

• 27 Maart 2012 - 13:56

Pa :

super Roos tot donderdag gaan w effe huggenxxx

• 27 Maart 2012 - 17:25

Rebecca En Ivar:

Plaats hier uw reactie.

Oke, bij deze;

Hey Rosemary!!! Wat leuk om dit te lezen!! En we weten natuurlijk PRECIES wie je steeds bedoelt met 'vrienden'.;)
    Ah we missen je!

xx