Soedan overleeft.. nu in Oeganda. - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Soedan overleeft.. nu in Oeganda. - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Soedan overleeft.. nu in Oeganda.

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

25 Januari 2012 | Oeganda, Arua

Afgelopen zaterdag aangekomen in Oeganda..
Het is hier in Auru echt prachtig.. mooie groene YWAM basis..en GROOT.. zoveel ruimte.
Vandaag voor het eerst het dorp ingeweest hier in Arua.. we gingen naar een moslim groep.. en we werden gevolgd door zo veel kinderen dat we maar besloten wat liedjes met ze te zingen en te dansen.. was echt heel leuk. maar ook werd ik erg geconfronteerd met het feit hoe hard Zuid Soedan eigenlijk was..

Toen ik in Soedan was zag ik het niet echt.. maar nu ik in Oeganda ben.. denk man.. Soedan was echt heftig.. mensen waren hard.. en veel problemen.. maar ik heb er wel echt ontzettend genoten..
we verbleven daar op de YWAM basis.. en heb echt een goede tijd daar gehad.
we hebben veel in een weeshuis gewerkt, waar ik ontzettend van genoten heb en in de middag gingen we bij mensen op 'huisbezoek' voor heel veel mensen gebeden.. ook een 'jongerenconferentie' gehouden.. en nog veeeel meeer.

aankomende maandag ga ik voor een week met 10 van mijn groep slapen in een vluchtelingenkamp.. ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden.. het is een soort woestijn gebied.. dus lekker warm.
de meeste vluchtelingen komen van Soedan en Congo..ik kijk er naar uit.

Zaterdag 18 februari ben ik voor 2 weken in Amsterdam! oh man ik kijk er naar uit.. ik hoop je daar te zien.

Dit was even een snelle update.. dus samengevat.. het gaat heel goed met mij.. ik heb het naar mijn zin hier.. en ik kijk uit naar Amsterdam..


Heel veel liefs Rozemarijn.

  • 25 Januari 2012 - 19:21

    Matthijs (van Flevo):

    Goed bezig! hou vol en blijf genieten. Kortom Gods zegen ;)

  • 25 Januari 2012 - 21:15

    Levi:

    Fijn om weer wat van je te lezen Roos! x

  • 25 Januari 2012 - 22:29

    Stijna!:

    hee roos!
    Wat leuk om wat van je te lezen!!! Wat een avontuur zo'n ver land! Doe voorzichtig en ik zal voor jou en dat verre land bidden. liefs Stijna

  • 25 Januari 2012 - 22:30

    Joris-Jan:

    Wat vet! Kip slachten, lekker hardcore bezig zijn in Soedan, en nu naar een vluchtelingenkamp! Ik ben best wel een beetje jaloers.
    De woestijn kan 's nachts nog verraderlijk koud zijn weet ik van Niger. Maar ik heb geen verstand van Oeganda-woestijnen natuurlijk :-)
    Heel veel plezier en succes en zegen nog!

  • 26 Januari 2012 - 07:27

    Matthias:

    Mooi Roos ... Ik zal je uithoren als je in Amsterdam bent ;)

  • 26 Januari 2012 - 09:26

    Stellabella:

    Roosje! Facebookchat was wel even fijn :) Goed om weer wat van je te lezen :) Heel erg veel succes met de laatste weekjes daar, ik denk aan je, bid voor je en straks lekker knuffelen als je weer in Amsterdam bent :D zinnn in! xxxxxxxxx

  • 26 Januari 2012 - 13:46

    Johan & Karin.:

    Hey Roos,
    Gaaf weer wat van je horen! Je bent een KEI! Mis je wel hoor ;-) Zie er naar uit je weer te ontmoeten en spreken. Heb nog een paar goede weken en je weet het he? We bidden voor je! Bless & Hugss,
    Johan en Karin

  • 27 Januari 2012 - 08:03

    Rebecca:

    Rosemary! :)
    Fijn om weer wat van je te lezen! Echt bijzonder dat je naar Soedan en Oeganda bent! Heftige landen!
    Tot snel :)
    liefs

  • 07 Februari 2012 - 09:19

    Eva:

    Roosie!!
    Ik ga je bijna weer zien!!!!
    Nog een hele goeie tijd de laatste 2 weken;)
    Love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Arua

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21102

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: