Wat een leven.. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Wat een leven.. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Wat een leven..

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

23 Oktober 2011 | Duitsland, Herrnhut

Heee sweet people,

Hier een update vanuit het al aardige koude Herrnhut. De wind is al echt al zo lekker ijzig koud. Maar wanneer de zon gaat schijnen is het echt super mooi hier, vooral in de ochtend echt genieten.

Ik moet even goed nadenken wat ik allemaal ga schrijven, want er gebeurt zoveel hier.
Vorige week hadden les van Dan Bouwmann dit was een Amerikaan die in Hawaii woont. Hij werkt daar ook op de YWAM base in Kona.
Hij sprak bij ons over passie voor God, God achterna gaan enz.
Het was echt een super goede week, hij is echt een verhalen vertellen, en heeft dan ook al veel mee gemaakt.
Hij vertelde ons dat hij 9 weken gevangen heeft gezeten in Iran, omdat hij over Jezus vertelde daar. Als hij van God hoort, ga hier heen, nou hup dan gaat die, het is echt zo bijzonder en bemoedigend. Om echt te gaan waar God je hebben wilt, man wauw hoe gaaf moet dat zijn. Het maakte echt dat je overal heen wilt gaan, en gewoon echt op God wilt vertrouwen. De veiligste plek op aarde is waar God je hebben wilt. Anyway ik zou er heel veel over kunnen zeggen, maar dat doe ik niet.. geen flauw idee hoe ik dat overzichtelijk op moet schrijven ;)
Deze week hadden we les van een Nederlandse man, hij sprak over Knowing God. Dit was aardige basic week, en veel stof dat je al wel wist, maar het dan ook vooral in je hoofd wist, en ik merkte dat het nog niet allemaal in mijn hart zat.
Het ging vooral over hoeveel God wel niet van ons houdt, en of we dit ook echt geloven, en over vergeving enz enz.
Mijn hoofd loopt soms over van informatie, maar het is nog te bolwerken.

Voor de rest hadden we vorige week een outreach naar het Asylum. Dit is een soort ‘vluchtelingenkamp’ alleen dan gewoon allemaal flats waar ‘vluchtelingen’ wonen.. we gingen daar heen om er gewoon te zijn voor die mensen. Wat ik echt SUPER SUPER SUPER gaaf vond, man wat een gave mensen.. we kwamen daar aan, en we werden gelijk door 2 mannen uit Afghanistan uitgenodigd om thee bij hun te drinken. Lekkere super zoete thee. In ons gebrekkige duits en engels, probeerde we met hun te praten. Hun spraken eeen heel klein beetje duits en al bijna helemaal geen engels, maar het was gewoon super tof om daar gewoon te zijn.
Daarna wilde ik naar huis gaan, maar werd aangehouden door 2 andere buitenlandse mannen, die mij wel erg mooi vonden, en zich afvroegen of ik uit Marokko kwam. Gelukkig waren er mijn mede DTS studenten, en was ik snel van ze af ;)

Maandag was er hier een Nederlands meisje gekomen bij een vriendin op bezoek, en die was met de citynightline gekomen.. dus ik dacht ik ga is kijken voor tickets. Ik kon toen een aardig goedkoop ticket vinden, en heb dus Lize gebeld of ze zin had om langs te komen, na heel wat geregeld was het dan gelukt.
En is ze nu hier bij mij, en dat is echt zoooo leuk. Heerlijk om haar alles te laten zien, en haar voor te stellen aan de mensen hier.
Gister zijn we wezen wandelen door Herrnhut en het bos, en Pride & Prejudicie gekeken. echt super leuk.
Vandaag zijn we naar Dresden gegaan, een 1½u van Herrnhut vandaan, samen met nog wat Amerikanen. Dresden is echt een super mooie stad! Wat sightseeing gedaan en wat shoppen en hangen in Starbucks.. echt relaxt.
Zo lekker om gewoon Nederlands te praten met Lize.
Het gaat wel goed met engels praten, als ik aan het bidden ben zelf, bid ik zelfs in het engels, of ik denk in het engels.. hahah weird.

Voor de rest gaat het met mij ook gewoon echt goed, ik merk wel dat ik snel moe ben, en niet heel goed drink en dus soms ineens knallende koppijn kan hebben.
Maar ik geniet hier echt, heb veel leuk gesprekken met mensen vaak ga ik ’s avonds even alleen een wandeling buiten maken, want je zit hier gewoon 24/7 met iets van 150 mensen.
En als het een heldere avond is dan heb je super veel sterren, en dan loop je op zo’n sound of music landschap, en dan voel ik me net een klein meisje, zin in huppelen rondjes draaien enz! Hahaha en wauw wat heeft God de natuur mooi gemaakt.

Volgende week zondag vertrekken we vanuit Herrnhut en gaan we MOBILE.
We gaan 2 weken naar Hamburg, we gaan daar een kerk ondersteunen, dus ik ben erg benieuwd.. welkom 5 maanden op een matje slapen enz..
We hebben geen flauw idee hoe het er allemaal uit gaat zien, alleen dat we op een matje slapen in een grote zaal met z’n allen, maar qua eten, kleding wassen, internet wat we daar überhaupt gaan doen enz.. geeeeen flauw idee. Wat het ook wel weer echt leuk en een avontuur maakt.

Oh nog even iets leuks, ik schreef dit blog toen we in de trein zaten naar Lobau, en van lobau moesten we een bus nemen naar Herrnhut. In Lobau aangekomen blijkt de bus pas 2u later te vertrekken.. dus we besloten om te gaan liften.
We waren met 2 jongens en 3 meiden. In een supermarkt een markeerstift en karton gehaald en Herrnhut erop schreven. Heel wat auto’s gingen voorbij, de ene negeerde ons compleet, de andere zwaaide en er waren zelfs mensen die hun middelvinger opstaken, na een 3 kwartier besloten we maar even te gaan bidden met z’n alle, toen we klaar waren met bidden, ging een auto heel langzaam rijden, gebaarde iets maar reed weer verder.. 15 minuten later dachten we dat het misschien maar beter was om terug te gaan naar de bushalte, en gewoon de bus te nemen, omdat het al donker begon te worden… we wilde omdraaien, en ik zeg nog: ha ik denk dat God ons wil leren dat we geduld moeten hebben. Op dat moment komt die zelfde auto langs, stopt en wilt ons naar Herrnhut brengen! GEWELDIG hahah, we zaten met z’n 4 gepropt op de achterbank… 1 ding weet ik zeker.. Man ik hou van liften!

Nou dit was het denk wel weer even voor nu, ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Heel veel liefs Rozemarijn.

  • 23 Oktober 2011 - 07:54

    Johan En Karin:

    Hey Roos,
    leuk geschreven verslag, gaaf om zo een beetje op de hoogte te blijven van je doen en laten. We missen je wel hoor ;-(
    Wel, geniet nog even van Lize - ook haar missen we al weer . . . Jedidja is in Uganda - alles gaat daar OK.
    We, wij gaan ons verder voorbereiden op een heerlijke samenkomst. Hey, Gods Bless en big Hugs he?

  • 23 Oktober 2011 - 08:21

    Levi:

    vet leuk om te lezen roos! geniet er van topper!

  • 23 Oktober 2011 - 18:11

    Eva:

    hihi jij mooie mokro!:P
    hoe cool is dat liften! Hebben jullie het toch nog gedaan dit jaar;)
    moet echt vet vaak aan je denken, maar ben zo blij voor je dat het allemaal zo gaaf is!
    Vast wel heel intensief allemaal, zo knap van je!
    En ik ben ook heeeeel benieuwd waar die outreach naar toe gaat!!
    Love you!

  • 24 Oktober 2011 - 09:59

    Rebec:

    Yee superleuk je verslagje weer! Ik kan me er heel veel bij voorstellen :)
    Liefs!

  • 24 Oktober 2011 - 15:57

    Stella:

    ooooh Rosie, wat klinkt dat ontzettend leuk en fijn allemaal :) je wordt hier gemist, zaterdag NRG en dan is je persoonlijkheid wel een gemis maar het is hier zo heerlijk om te lezen dat je het dik naar je zin hebt en dat onze Paps Zijn weg met je gaat <3 <3 I love you!!!

  • 25 Oktober 2011 - 12:03

    Oom Kees:

    Hoi Rozemarijn
    Leuk om je belevenissen te lezen!
    Probeer af en toe de rose bril van die club af te zetten want het is niet allemaal rozegeur en maneschijn in de wereld.
    Naast bidden is uitkijken soms ook wel aan te raden!

    Geniet en drink voldoende(ivm je hoofdpijn)
    Zo dat was genoeg belerends van je rare bezorgde oom.
    Groetjes van ons allemaal uit de Oudendijk xxxxx.

  • 29 Oktober 2011 - 14:25

    Kittyjanbritttess:

    ha Roos
    ha..ha..lachen van dat liften...heb het vroeger zelf ook wel eens gedaan...super gaaf maar kijk wel uit he...dikke xxx kit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Herrnhut

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 21098

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: