Kerst in Afrika. - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Kerst in Afrika. - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Kerst in Afrika.

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

17 December 2011 | Duitsland, Dresden

Hi lieve vrienden,

Hier even snel een blog. Donderdag zijn we vertrokken uit Zwitserland, daar hebben we afscheid genomen van een deel van het Italië team, en het Frankrijk team.. wel vreemd hoor om afscheid te nemen.

Alle Amerikanen moesten mee terug naar Herrnhut om hun visa's op te halen. Vanochtend zijn er ook al mensen vertrokken.
We hebben dus 4 teams: 1. Italië en Griekenland - 2. Roemenië en Oekraïne 3. Frankrijk en Spanje. - 4. Zuid- Soedan en Oeganda.

Elk team heeft zijn eigen leuke dingen, team 1 is het party team, daar zitten alle grappenmakers in en alle 18jarige. team 2 zijn de gene die geen vlieg kwaad zullen doen. team 3 zijn de volwassen zelfstandige mensen. en tja dan heb je team 4, bij elkaar geraapt zooitje, allemaal een eigen sterke persoonlijkheden. Maar wel erg out going en sterk.

Dit weekend is gewoon relaxen in Herrnhut, we kwamen aan en iedereen was gelijk weer.. aaaah nee ik verveel me. Herrnhut is mooi, maar o zo saaaaaaaai. Buiten natuur is er niks te beleven. Dus we zijn vandaag gevlucht naar Dresden. Tshirts ingeslagen, zonnebrand, antimugspray. enz. Nu lekker in Starbucks. Het is hier koud en af en toe wat sneeuw. Blij dat ik naar de zon ga.

Morgen nog wat laatste mensen skypen, gedag zeggen en dan op naar Zuid Soedan.

Maandag ochtend om 10u vertrekken met de trein naar Frankfurt, dit duurt zo'n 6u. Dan 6u vliegen naar Dubai, daar 3u wachten dan 6u vliegen naar Oeganda. Daar blijven we dan 1 dag, en dan met een bus rit van 8u naar Zuid Soedan. Daar zijn we dan voor 4 a 5 weken en dan weer terug naar Oeganda voor 4 a 5 weken. Rond de 17de van Februari zijn we in Frankfurt, en reizen we per trein naar Amsterdam! Oooh wat zie ik daar naar uit zeg. Eerst Afrika natuurlijk. Maar ook erg leuk om even in mijn eigen land weer te zijn.

Uiteindelijk neem ik mijn laptop toch mee, en zelfs mijn winterkleren neem ik mee, want anders heb ik geen winterkleren in Amsterdam. Gisteren mijn backpak nog een keer herpakt, en toch maar zo veel mogelijk winterkleren achter gelaten, zelfs mijn winterjas. dus beter word het een warm Februari dit jaar!!!

Anyway ik zal geen onbeperkt internet hebben daar. Maar ik zal proberen af en toe wat van me te laten horen.
Mensen ik mis jullie! Wie weet zien we elkaar in Amsterdam.

Heb een ontzettend fijne kerst.. ik zal aan jullie denken terwijl ik zit te zweten in Afrika. En heb een heel fijn nieuwjaar! Tot in 2012.

Heel veel liefs Rozemarijn.

  • 17 December 2011 - 14:07

    Patrick:

    Hey Roos,

    Veel succes daar in Afrika. Bruin worden met kerst, wel weer 'ns wat anders:-)

    Doe voorzichtig!

    Tsjauw,

    Patrick

  • 17 December 2011 - 15:38

    Corline:

    Ej Rozemarijn,
    Wat gaaf! Ik hoop van 16-30 januari in Uganda te zijn. Ben jij er dan ook?
    grtjes!

  • 17 December 2011 - 16:14

    Eva:

    Roos! Aaaaaaaaah je gaat gewoon maandag al!!
    Super spannend en zoals je al mailde onwijs veel landen in zo'n korte tijd:)
    Wat moet je lang reizen zeg! Maar super gaaf!!
    En je krijgt onwijs lekker weer, oeh I'm jealous!:P Maar ook heel happy voor jou!
    Lieverd I miss you!
    En ik ga je zien in Amsterdam!!

    LoveLoveLoveLoveLoveLove

  • 17 December 2011 - 16:43

    Dorine:

    He Roos,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet/meemaakt :-) Erg gaaf!

    En, ik las ergens dat je naar Arua gaat.. Ik was al jaloers dat je naar Afrika gaat, maar Arua is echt te gek :) Tijdje geleden ben ik daar ook geweest. Ga je gewoon naar de YWAMbase daar? Grote kans dat je daar het leuke gezinnetje fam. Den Breejen (Aart, Geesje +kids uit H'veld) tegenkomt :-)

    Een fijne kerst met de rode aarde onder je voeten, en natuurlijk nog een heel gave tijd toegewenst!

    Groetjes,
    Dorine

  • 17 December 2011 - 18:27

    Ma..:

    Dear Roos.

    Als je Geesje ziet kun je zeggen dat ik haar een keer heb gesproken op een verjaardag bij Mas. Vertel maar dat we voor hun blikken en ijzer sparen..
    Zomaar even, we praten morgen nog, XXX Proud mother.

  • 17 December 2011 - 20:49

    Ester Van Kalkert:

    Ooooooooooh rooooooos!

    Ik mis je!! Ik ga je nu een laatste mailtje sturen en dan denk ik dat we allebei in de middle of....?? zitten :)

    Love you!

  • 18 December 2011 - 18:35

    Ans Bos:

    He Roos,

    Hier een zondagse zooi.....Muziek, stoeien, koffien, spelletjes, voorbereiden van de juf's...Heb een fijne kerst en weet dat de bosjes aan jullie denken!!xx

  • 24 December 2011 - 18:43

    Oma En Opa:

    Rozemarijn ende andere zes

    Fijne kerst en een heel goed Nieuwjaar
    Geniet er maar van.
    Ook juist van dat primitieve.

    Opa en oma Romeijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 21090

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: