5 guy's and 3 girls - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu 5 guy's and 3 girls - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

5 guy's and 3 girls

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

10 Oktober 2011 | Duitsland, Herrnhut

Tijd voor een blog.

Hoi daar,

Hoe is het in Nederland? Regenachtig? Hier gaat het goed maar het is al echt een stukje kouder.
Maar de herfst schijnt heel mooi te zijn hier in Herrnhut dus ik ben benieuwd.

Ik zit hier nu een week, en ik heb het gevoel dat ik al jaren hier zit, en de mensen al heel goed ken.. Wat echt heel leuk is.. wel vreemd dat dit mijn leven is voor de komende 6 maanden.. Oh help ik mis mijn familie nu al.

Nee het gaat echt heel goed, we hebben deze week les gehad. Wat heel interessant en vermoeiend was, maar ik heb echt veel geleerd weer, we hadden het over het verstaan van God’s stem.
Degene die erover sprak, leid ook onze DTS mee, en het is echt een hele leuke gepassioneerd vrouw. Het is zo bijzonder om met een groep mensen te zijn die allemaal het zelfde willen en voor het zelfde gaan..

Voor de rest ga ik laat naar bed en er weer vroeg uit. Je hebt de hele tijd mensen om mee te praten, wat erg leuk is. Zo grappig om nu te merken dat Amerikanen echt anders zijn dan ons, en dat Duitsers toch dichter bij liggen bij onze cultuur.

Vrijdagavond ben ik met 7 meiden naar Praag vertrokken, wat een heel avontuur is geworden.
Het begon met een man in de bus, hij kwam uit India maar was al heel lang in Duitsland en had daarvoor over de hele wereld gereisd. Deze man rook naar alcohol en was ook niet een van de slimste.
Hij vertelde dat hij ook in Amsterdam geweest was, dus ik dacht, ooh leuk vertel wat heb je gedaan in Amsterdam? Wat ik dus nooit had moeten doen, ik bespaar je de details. We verstonden deze man niet zo goed, dus hij herhaalde het wel 4 keer, en toen dachten we ooh laat maar. Het was wel heel grappig.
De trein bleek veel duurder te zijn dan we dachten, en aangekomen in ons hostel bleek dat we 3 aparte kamers hadden en niet 1 kamer met z’n alle, uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen dat we 2 kamers hadden, ik lag met 3 meiden op een kamer, en de rest van mijn kamer genoten sliepen al, dus ik ging tellen, bleek dat we met 5 mannen op 1 kamer lagen.
We werden met z’n 3en tegelijk wakker om 7u, pakte onze spullen en rende onze kamer uit. Helaas 1 kamergenoot had ons opgemerkt, en kwam ons in zijn boxer toch even vertellen hoe mooi wij waren, en of we niet gezellig de stad met hem rond wilde gaan kijken. –nothankyou-
Wij hadden nog geluk, want de andere meiden sliepen met 5 dronken jongens op een kamer.
Anyway die dag kwamen nog 3 meiden en 2 jongens van onze DTS. En die bleven ook gezellig een nachtje slapen.. we hebben lekker gewinkeld, cultuur bekeken (Praag is mooi) het was een erg geslaagd weekend.

Vandaag beginnen de lessen weer, we hebben les samen met de andere DTS, dus dan zitten we met bijna 200 mensen in een TENT jawel een TENT, en het is freaking koud hier, dus dat word handschoenen aan, sjalen om enz.

Nou dat was het wel weer even voor nu.

Heel veel liefs Rozemarijn.

  • 10 Oktober 2011 - 07:12

    Johan:

    Hey Roos,
    dank voor je verslag, Gods Zegen en nabijheid!
    Bless & Hug van ons!

  • 10 Oktober 2011 - 11:48

    Eva:

    haha roos, ik moest heel hard lachen bij het lezen van deze blog:P
    wat ben je toch een lekker kind!
    Ik mis jou echt, maar om te lezen dat het zo goed met je gaat maakt het weer goed:D echt heel fijn voor je en heel tof dat je al zo snel ergens naar toe bent geweest;)
    Ik wil je snel spreken sweetie!
    Kijk al uit naar je volgende bericht!
    love you

  • 10 Oktober 2011 - 13:55

    Stella:

    Hihi, ik zit aan een mailtje voor jou :)

  • 10 Oktober 2011 - 18:47

    Ivar:

    Aaaah Rosemary, wat leuk om van je te lezen! Wat een avonturen nu al! Deze zes maanden gaan een ervaring worden die je nooit meer zal vergeten. Blijf lekker genieten, ja zelfs in een tentje...;), en heel veel zegen!

    Liefs,

    Iv

    Ps: Rebecca gaat een blog van ons aanmaken, dus als het zover is, dan merk je 't vanzelf;)


  • 11 Oktober 2011 - 17:40

    OMA Romeijn :

    Roos,oma gaat eerst de deur open doen.
    Ze was zo ondersteboven van je verslag over die mannen op je kamer.
    Advies: let goed op jullie zelf en je spullen!!!
    OPA enOMA

  • 11 Oktober 2011 - 20:03

    Jan En Kit:

    Wha ha ha leuk blog Roos...jij redt het wel...

    Lieve groetjes Jan en Kit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Herrnhut

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 21103

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: