There we are.. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu There we are.. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

There we are..

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

03 Oktober 2011 | Duitsland, Herrnhut

Hoi lieve mensen uit Nederland,

Hier zit ik dan.. in het prachtige Herrnhut.
Vrijdagavond rond een uur of half 11 (na heel wat gestress) ben ik samen met Geert-Jan en Paul vertrokken naar Duitsland.
Aangezien ik toch geen rijbewijs heb, heb ik veel kunnen slapen.. of nou ja hoe goed dat kan in een auto.
Het was erg fijn en ook erg gezellig dat hun mij wegbrachten.

Zaterdagochtend rond een uur of 10 kwamen we aan in Herrnhut.
Prachtige omgeving, en een mooi schattig kasteeltje.
Degene die wist waar mijn kamer was enz.. was nog in de stad dus die zouden ze gaan bellen. In de tussentijd ontmoette ik een Nederlands meisje die hier al een maand zit van de andere DTS
Zij heeft ons een beetje rondgeleid. En mijn kamer gevonden dus spullen daar gedumpt.
Toen zijn we beetje rond gaan lopen buiten, door het bos, heuvel op (killing)
En daar lekker in het zonnetje gaan zitten.
Rond 12u gingen Paul en Geert-Jan weer op weg naar Nederland.
En was het even vreemd omdat toen echt alles wat nog vertrouwt was weg is.
Al snel ontmoette ik toen de meiden van mijn DTS.
Ons team is kleiner dan dat ik dacht.. en wat ik nu ook wel erg fijn vind, want ik ken de namen nog steeds niet. We zijn met ongeveer 40 mensen.
Heel veel Amerikanen! vooral meiden.. voor de rest nog wat mensen uit Duitsland, 4 (inclusief ik) uit Nederland en Italie.

Ik slaap op een kamer met 6 meiden, 2 uit Amerika en 2 uit Duitsland, en 1 meisje moet nog komen.
Ze zijn allemaal erg vriendelijk, en ook de mensen van de andere DTS.
Er zijn alleen zoveel mensen hier, dat je bijna niemand bij naam kent, maar wel van gezicht. Maar de sfeer is in ieder geval goed.

Zondag ben ik met een groepje naar een traditionele Duitse kerk hier in Herrnhut geweest. Dat was een hele ervaring want we verstonden er niks van.. Lezen vond ik nog wel gaan, maar als ze praten volg ik er maar weinig van.
Achja het was een leuke ervaring.

Oja om daar te komen moet je een heuvel op en die is echt niet chill.. maarja wie weet word ik nog is sportief.
Toen weer van de heuvel af, en ‘smiddags er weer op.. want we hadden een rondleiding over de geschiedenis van Herrnhut.. Mam ik denk dat jij het heel leuk had gevonden.. maar dit duuuuurde lang! En het was heet.
Maar we hebben ons vermaakt.

Nou straks om half 9 begint de DTS echt, we beginnen met Worship en dan heb ik eigenlijk geen flauw idee.

Oja onze Outreach gaat waarschijnlijk zo: 4 weken in Herrnhut, 2 weken in een andere Duitste stad, 5 weken Zwitserland, 8weken echte outreach (buiten of binnen europa) 2 weken Amsterdam, 2 weken Brussels.. en dan zit er al weer bijna op.
Maar we horen van iedereen iets anders, dus het zou ook goed kunnen dat het allemaal nog veranderd.. will see.

Het gaat goed met mij, en ik vermaak me, en ik denk ook al in het engels.

Loveyou All.


Rozemarijn.

  • 03 Oktober 2011 - 06:53

    Vinc, Hanan, Ans & N:

    Hello Rosemary, Let's write in english then :D. Good to hear from you and your lovely hills! Aunty Ans is making plans for a climb-every-mountain-holiday with you. So prepare ya, prepare ya! WE LOVE YOU! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Oktober 2011 - 07:02

    Roselien:

    Tofferdepof dat je 't zo naar je zin hebt daar - hoe kan het ook anders ;) Succes met de heuvel, ze noemen 'm Slow Death. Guess why :P Haha, geniet ervan daar he! Geef Em en jezelf een dikke hug en tot over 2 weekjes! liefsxx.

  • 03 Oktober 2011 - 07:23

    Ma..:

    Je bent gearriveerd! Geert-Jan heeft uitgebreid verslag gedaan..
    Dat je al in het engels denkt!
    Erg leuk om zo op afstand mee te kunnen leven, we keep in touch, fijne dag, kus van mij..

  • 03 Oktober 2011 - 07:25

    Eva:

    Roos! leuk om wat van je te lezen en fijn dat de boys nog even waren gebleven;)
    hoop echt dat je je plek gaat vinden en het onwijs naar je zin gaat hebben!!
    en je komt gewoon nog 2 weken naar nederland:P dan kunnen we je sowieso opzoeken!!
    ben heel benieuwd waar je outreach naartoe gaat:D
    denk dat jij heel sportief wordt en straks vet goed engels kan:P
    snel skypen!
    love you sweetie!

  • 03 Oktober 2011 - 07:26

    Arnoud:

    Leuk dat je bent aangekomen zie over 5 maanden en 3 weken ik sms je nog wel is doeiiiiii x kleine XX GROTE

  • 03 Oktober 2011 - 07:43

    Lize:

    Aaaaa so nice Rosie!
    Beter kom ik een keertje langs ergens.. in Zwitserland ofzo, lijkt me wel cool :) hihi we skypen. enjoy honey! loveyouu

  • 03 Oktober 2011 - 08:27

    Rebec:

    Roosje!
    Superleuk! Gezellig om te lezen hoe het er daar een beetje aan toe gaat!
    Aah, en superleuk als je ook 2 weken naar Amsterdam gaat! :)
    Liefs!

  • 03 Oktober 2011 - 09:11

    Levi:

    Sweet! Enjoy!

  • 03 Oktober 2011 - 09:21

    Stella:

    Roooooooos! Beter dat je daar gewoon internet hebt :) Moet wel heel gezellig zijn met die meiden op een kamer :)

    En wat cool dat je gewoon nog naar Amsterdam komt, dan gaan we je zeukers opzoeken, woehoeee!

    Geniet er van meid!!!!

  • 03 Oktober 2011 - 09:58

    Opa En Oma Wijnja:

    Leuk om zo vlug iets van je te horen,fijn dat je goed bent over gekomen en dat je het goed naar de zin hebt.Fijn dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen Roos maak er wat van we bidden voor je dat het gaat zo als je graag wil Liefs en een kus van ons samen.Oma.

  • 03 Oktober 2011 - 15:02

    Pa:

    Ik wist wel dat je het super ging vinden
    Geniet van iedere dag haal er uit wat er in zit. ik hou veel van je en we skypen binnen kort een keer

    xxxxxPa

  • 04 Oktober 2011 - 04:53

    Je Lekkerste Chick!:

    Oooooh ik mis je man! Beter bid je heel hard voor de outreach en kom ook naar Haiti of D-R! :)

    Ik ga je nu mailen!! <3

    Lots of love!

  • 04 Oktober 2011 - 07:12

    Oma Romeijn :

    Fijn dat we van je gelezen hebben en dat alles goed gaat.

    Opa en oma

  • 04 Oktober 2011 - 11:13

    Jedidja:

    heee roosje
    leuk om je verhaal te lezen....je gaat vast een superrr tijd tegemoed. geniet er maar van.. ennu als je naar amsterdam komt dan moeten we natuurijk effe meeten als het lukt;)
    dikke knuffel jedid

  • 04 Oktober 2011 - 14:24

    Wannes & Bo:

    Hey Roosie,

    Leuk om te lezen hoe je eerste indrukken zijn! Echt iets voor jou zo'n berg die je bijna moet beklimmen met spikes onder je plateauzolen ;)
    Geniet ervan met alle DTS mensen en deel maar lekker die Liefde uit!! Enjoy en we denken aan je en bidden voor je/jullie!!! bless WBNI

  • 06 Oktober 2011 - 13:33

    Elianne:

    Jeej, leuk om je blog te lezen! :) Klinkt goed, geniet ervan meis! :)

  • 06 Oktober 2011 - 20:23

    Jan En Kit:

    ha lieve roos

    leuk leuk we gaan je weer volgen hoor...veel plezier meis!!!
    dikke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Herrnhut

Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 21076

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: