Bloed aan mijn handen. - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Bloed aan mijn handen. - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Bloed aan mijn handen.

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

31 December 2011 | Soedan, Khartoem

Ha lieve vrienden..
Hier even een snelle update vanuit Zuid Soedan.
Het gaat heel goed hier. We slapen in een bed, We poepen in gat, Moetne we lopen om water te halen, Douchen onder open hemel met een kopje en een emmer.. en we worden al lekker bruin van de zon.
In de ochtend werken in een weeshuis waar zo'n 100 wezen wonen. en in de middag gaan we de dorpen in om te bidden voor mensen.
Het is hier heerlijk warm.. en ook erg leuk met het team.
Gister mijn 1ste kip geslacht.. jawel mensen dat was 1 van mijn doelen in hier in Afrika.. Het was een bot mes.. dus het ging niet heel gemakkelijk.. arme kip! maar hij smaakte goed.
Dit was even een snelle update..
En vanuit hier alvast een HAPPY Newyear.
Liefs Rozemarijn.

• 31 December 2011 - 08:20

Johan En Karin:

Hey Roosje, wat gaaf weer wat van je te horen! We missen jou hoor ;-)
    Jekkie, kip onthoofden, stoer!
    We blijven met je mee danken en bidden en wensen jou een heel goede jaarwisseling - verweg en toch ook weer dichtbij . . .
    Liefs en Gods Blesszz, Johan en Karin

• 31 December 2011 - 10:06

Stellabella:

Lieve leuke Roos, wat ben je toch ook een lekker kind: je eigen kip slachten, hihi! Doe je goed, en al die andere dingen... respect! Maarre, moet jou toch wel lukken met zoveel ervaring eerder over Afrika ;-) Heeeeeeel veel plezier met jouw jaarwisseling, we denken aan je en toasten op je! Xxxx PS En misschien slaap ik vannacht wel in jouw bedje :P

• 31 December 2011 - 10:12

Opa En Oma Wijnja:

Fijn weer iets te lezen )opa is weer wat beterWij wensen je eengoed jaar enGods zegen de laatste maanden Een dikke knuffel van ons Oma en Opa Grortjes,

• 31 December 2011 - 12:58

Rebecca En Ivar:

Aaa, supercool, een kip geslacht (is ivars reactie), jij ook alvast een goed nieuwjaar! liefs!

• 31 December 2011 - 14:53

Ma..:

Hoi schattepatatje...

We missen je hier, dat begrijp je!
    Maak er het beste van, wij bidden voor jullie.. je hebt inmiddels al heel wat van Afrika meegemaakt straks....
    Be a blessing en wat zal het een feest zijn om je weer te zien in februari!!
    Toch wel bijzonder deze tijd van je leventje... veel liefs van ons, een knuffel vanhier :)

• 31 December 2011 - 15:08

Ester Van Kalkert:

Laten we in Nederland onze eigen kip kopen, slachten en heerlijk opeten!! Haha nu we allebei ervaring hebben.
    Roos het klinkt super wat je meemaakt.. ik moet zo vaak aan je denken. En ben zo super benieuwd naar alle uitgebreide verhalen, avonturen en JOU!
    we zijn op de helft nu.. pffff.. ik kan gewoon niet wachten om je weer te zien! Je betekend super voor me lieverd!! LOVE YOU

• 02 Januari 2012 - 03:45

Jedid:

hee roosje.. een heeeel gelukkig 2012! vol van Hem!! en dat je nog maar meer en meer op Jezus gaat lijken en ben benieuwd naar al je belevingen. zo te lezen een hele ervaring rijker;) en een kip slachten? oh roos toch;)
    leuk nieuwtje... ik heb verkering;) spreek je snel
    liefs jedid