De eerste dagen - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Giessen-Oudekerk, Nederland van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

24 Januari 2011 | Nederland, Giessen-Oudekerk

Daar zit ik dan in het mooie Malawi.
De vliegreis was lang, maar is erg goed gegaan, ik moest 2x overstappen en in elk vliegtuig had ik 2 stoelen voor mij zelf! wat een luxe echt relaxt.

Toen ik aankwam in Blantyre stonden Paul en Esther en Ezra mij al op te wachten. (en oma Romeijn je had gelijk hoor, ik voelde me gelijk thuis bij ze) we zijn toen Blantyre ingeweest hebben we wat boodschappen gedaan. de supermarkten deden mij een beetje denken aan die in Tsjechie. lange rekken, grote dozen op elkaar! erg leuk.

Wat mij vanuit het vliegtuig al opviel was dat het echt super groen is. het is echt prachtig. maar ook erg warm. dus ik lijk de hele tijd op een tomaat! haha toen ik vannochtend om 7u uit bed ging, was het al 30 graden! maaaaarrrr ik heb airco op mijn kamer dus dat is echt vet chill!!

Gister hebben we een ronde gedaan daar Hope Village en heb ik de mensen ontmoet die hier wonen! het zijn allemaal erg vriendelijke mensen, en vragen gelijk hoe het met je gaat. en zeggen op alles Thankyou! haha

De komende maanden zal ik Charles ( ook een man van Hope Village) helpen op de daycare. dit is dan sochtends en dan komen er kinderen van 3 tot 5 jaar. en daar word dan een soort programma mee gedaan. dus ik mag mijn creatieve geest laten gaan! hahah hopen dat mijn herstel ervaringen goed van pas komen. vannocht heb ik hem geholpen met het uitzoeken van spullen. dat was heerlijk stoffig en vies! maar was erg leuk om te zien wat ze allemaal hadden.

Straks gaan we naar een markt toe om wat chitenyi (Afrikaanse rokken) te kopen. leuk leuk
Nu regent het dus we moeten maar hard bidden dat dit doorzet wat dat hebben ze wel nodig!

Liefsss XX

  • 24 Januari 2011 - 12:25

    Rebec:

    Leuk om te lezen!
    Vooral de organisatorische kant van je herstel ervaringen he roos ;) -grapje-

    Ja, ja, leuk rokken! Gezien je amper kleding mee hebt genomen om tot 20 kilo te komen ;)

    liefs Rebec

  • 24 Januari 2011 - 12:56

    Ester:

    Aaah roos! Zo leuk!
    Haha ik weet helemaal hoe het is om met 30 graden wakker te worden.. Ik vond het heerlijk! Met airco dan..
    Ik ga je nu snel spreken op facebook!

    Love you!!

  • 24 Januari 2011 - 13:03

    Levi:

    I like this! ;)

  • 24 Januari 2011 - 13:57

    Ma:

    Roos, leuk om weer wat te kunnen lezen!
    Je moet nu 'acclimatiseren'... hier zijn Evi en Elias, Lize gaat morgen weer naar Amsterdam.
    Ander wereldje bij jou, ik hoop dat je snel je draai heb gevonden.
    Veel liefs vanhier en we leven met je mee! God bless..

  • 24 Januari 2011 - 14:35

    Je Liefste Nicht:

    ... als je nu ineens meer "allerliefste nichten" hebt val je nu door de mand :)

    Leuk om te lezen roos! Suc-6 daar meissie!

    Liefs Jacomijn

  • 24 Januari 2011 - 15:33

    Shunaiska & Steffany:

    Even een dikke knuffel van je oppaskindjes.

    Kus, kus, kus, kusje....van Shunaiska en Steffany

  • 24 Januari 2011 - 15:41

    Wannes & Borinda:

    Hey Roos!!!!

    Wat gaaf om wat van je te lezen!
    En wat fijn dat je je al thuis voelt daar...
    Lijkt me wel grappig voor de mensen uit Malawi om zo'n blanke tomaat te zien lopen :) lol

    Heel veel succes, plezier en super veel zegen daar bij Hope Village!
    Geef ze maar lekker veel liefde en deel vooral ook je humor daar :)

    Waar Herstel toch allemaal niet goed voor is ;)

    Veel liefs en bless,

    Wannes & Bo & Noa & Isa

  • 24 Januari 2011 - 16:38

    Ans:

    He Roos,

    Cool om je verslag te lezen!!Het lijkt me leuk om jou in een Afrikaanse rok te zien:)
    Ik had ook een leuke dag; ik heb op de school van Joel over Open D verteld.
    En nu ga ik lekkere bruine bonensoep maken met Vinz.
    Dikke kus van alle Bosjes.

  • 24 Januari 2011 - 16:56

    Jedidja:

    hee roosje\
    wat heerlijk om wat van je te horen. fijn dat je reis zo goed ging. heerlijk 2 plekjes in het vliegtuig;)
    dus je gaat nu ook echt op z'n afrikaans door het leven;)
    ik zou zo een kijkje bij je willen nemen.
    sam en ik gaan nu lekker boer zoekt vrouw kijken;) o ja en ik heb een autootje gekocht..
    hvj jedid

  • 24 Januari 2011 - 17:09

    Eva:

    Roos! oeh wat leuk om dit te lezen en fijn dat het allemaal al zo bevalt! erg leuk dat je mag gaan helpen bij de Daycare en dat je zelf ook dingen mag inbrengen/verzinnen... you can do it! en leuk dat je afrikaanse rokken gaat kopen:P wat je hier niet kan halen, kan je daar wel krijgen;) ben al benieuwd naar foto's en je nieuwe berichten! ohja super chill dat je zo veel plek had in het vliegtuig! en wij allemaal bidden dat je leuke/fijne mensen naast je in het vliegtuig had, had je gewoon 2 plekken! nou liefie hopelijk lees ik snel weer wat van je en geniet onwijs!!! love you xx.

  • 24 Januari 2011 - 17:45

    Evert:

    Super cool!
    Maar bidden voor regen heb je vast nooit in Nederland gedaan :P

  • 24 Januari 2011 - 17:46

    Stella:

    Woehoe, supercool!!! Word geen overrijpe tomaat haha :P
    En misschien breng je straks wel een Afrikaanse trend hier in Nederland met je rokken, hihi.
    Geniet ze!
    PFY

  • 25 Januari 2011 - 17:02

    Jan Kit Britt Tess :

    Leuk Roos om je zo een beetje te volgen...hoop echt dat je daar een toffe tijd hebt...jij dertig graden ik ga vannacht richting 15 graden onder nul!!! Ga skiën in Oostenrijk...tot snel weer dikke xxx "tante kit"

  • 25 Januari 2011 - 18:40

    Opa En Oma Wijnja:

    Rooz geweldig dat het zo goed is gegaan,en wij hopen dat je daar een heel mooie en fijne tyd mag doorbrengen,en dat je je bedoelingen van deze reis mag waar maken.Opa en ik denken aan je en bidden dat het allemaal goed gaat.dikke kus Oma

  • 26 Januari 2011 - 02:18

    Martha Vanderhoeven:

    Heel leuk Rozemarijn of was het nou Marjolein;) dat je dit aan fb hebt gekoppeld, kunnen we je lekker goed volgend deze komende maanden. Lekker dat je er bent en geniet er van.
    liefs Martha

  • 26 Januari 2011 - 13:59

    Borinda:

    Gaaf om te lezen Roosje! Wat een avontuur al en zo bijzonder dat je je kinderwerk ervaringen nu daar mag toepassen. Gaat je vast mega goed af! We zijn echt trots op je dat je dit avontuur bent aangegaan. Kanjer!

    Liefs, Wannes en Bo en kusjes van Noa en Isa

  • 26 Januari 2011 - 18:58

    `martha:

    hoi Rozemarijn
    fijn dat je goed bent aangekomen ,het was toch een grote reis.
    Lekkere temperatuur daar wel even wennen zeker.
    Wel leuk kinderen van 3 tot 5 hebben jullie daar wel spullen om te knutselen ?
    Wens je een fijne tijd en lees je verhaal hoor
    Groetjes
    dikke kuzzzzzzzzzzzz
    Je tante

  • 27 Januari 2011 - 09:19

    Hennie:

    Hoi Rozemarijn,

    Leuk om je verslag te lezen en fijn dat het allemaal weer goed is gegaan.
    Wens je een leuke tijd toe met veel plezier. Geniet ervan en ik hoop dat je veel ervaring op mag doen.
    Groetjes van je tante Hennie.

  • 29 Januari 2011 - 07:12

    Johan:

    Hey Kanjer,
    gaaf om te lezen - heb me zojuist per email opgegeven om op de hoogte te blijven.
    So we keep in touch!
    Gods Bless!

  • 29 Januari 2011 - 17:06

    Karin:

    Hoi lieverd super dat het zo goed gaat.Ga genieten en lekker veel uitdelen.
    Je kan het Roos.
    We bidden voor jou
    Wat zal je mooi zijn in die prachtige lange rokken.

  • 30 Januari 2011 - 21:02

    Eva Hazelaar:

    Olaaa Roossie!
    Goed om te horen dat je bent aangekomen en de reis goed gegaan is?! En 2 stoelen.. heb je goed gedaan!
    Ik ben benieuwd naar de rest van je aankomende ervaringen enzooo. Doei doei! God bless you!

  • 04 Februari 2011 - 14:41

    Anke En Paul:

    Hoi Roos we hebben net je verslag gelezen erg leuk. Hier is het net herfst, en koud buiten. Dus je mag wel een beetje warmte hier heen sturen. Nog veel plezier en we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Groeten van de fam.v.d.Walle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Giessen-Oudekerk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2011

In love..

15 Maart 2011

Handige Harry

27 Februari 2011

Oeps

06 Februari 2011

Azungu

24 Januari 2011

De eerste dagen
Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 21081

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: