Handige Harry - Reisverslag uit Chikwawa, Malawi van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu Handige Harry - Reisverslag uit Chikwawa, Malawi van Rozemarijn Wijnja - WaarBenJij.nu

Handige Harry

Door: rozemarijnwijnja

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

15 Maart 2011 | Malawi, Chikwawa

Goodmorning people,

Hier weer even een update.
ik zit nu met mijn been omhoog, op de veranda. het zonnetje schijnt hier heerlijk! Maar ik voel me compleet nutteloos! ha vrijdag ben ik van de trap af gevallen, en daardoor mijn enkel gekneusd! echt een super actie van mij! dus nu blauwe enkel en pijn. het gaat gelukkig al wel een stuk beter, maarja lopen gaat gewoon niet zo makkelijk! dus dan maar boeken lezen!
anyway

VOor de rest gaat het hier allemaal heel goed!
Vorige week heeft het een aantal dagen flink geregend! wat erg lekker was! zijn echt van die lekkere stortbuien! en het klinkt ook gwoon gezellig! (waardoor het nu echt al een paar dagen broeierig heet is)

donderdag ging ik samen met Tracy in de stortbui eten uitdelen aan de sponserkinderen! wat erg leuk was om te doen, ze kregen dit keer vlees, en dat eten ze niet vaak!
De donderdag daarvoor was het hier public holiday, en zouden we op kraamvisitie gaan bij Nederlandse mensen in Blantyre, nu ging dit niet door omdat die vrouw Malaria had. dus ging ik kijken bij de daycare, daar zouden om 9u een stel afrikanen vanuit Blantyre komen (wat 11u werd) om onze weeskinderen wat dingen te geven.
dus alle kinderen die gesteund worden door Hope Village waren uitgenodigd, En kregen ze zeep en mais! was echt leuk!

Op de preschool gaat het ook goed! Zo leuk om die kinderen te zien spelen met dingen die ze nog nooit gezien, zoals kinderwagens, barbies! (die ze borstvoeding geven enz) verven, krleurpotloden! stuiterballen! ik geniet echt enorm van ze!

Oe zaterdag zijn we naar Blantyre geweest, en toen we terug reden (in het donker) rende er een hond voor onze auto, en wij bam erover heen! oepsie. waarschijnlijk toch een straathond, maar ik zat voorin en schrok me rot! hihi arme beestje.

zaterdag 26 Maart hebben we een funraisingday voor Hope Village.
Nu wil ik samen met Esther de village ingaan, om luiers te verschonen van baby's. de babys krijgen dan een katoenen luier en een plastic overbroekje cadeau. als je het leuk vind, kan je ons sponseren voor 10euro per baby, hier kopen we dan de luiers van, en het geld dat overblijft gaat naar Hope Village!
Let me know!

Lieve groetjes Rozemarijn.

  • 15 Maart 2011 - 07:52

    Oma Wijnja:

    Goede morgen ,ben net mijn bed uit en even mail,s kijken.Wat jammer van je enkel,ben je naar een dokter geweest? Niet te gauw op lopen ,hier met opa en mij alles goed Nog een week of vier vijf dan hopen we je weer te zien Liefs en een dikke kus van ons Oma

  • 15 Maart 2011 - 08:22

    Steve:

    ownee! nou gelukkig is het je enkel enkel gekneusd.. (woordgrapje) anders zat je nu in afrikaans gips

    enjoy your time daar!

  • 15 Maart 2011 - 09:40

    Eva:

    ooh roosie!! zit je met je been omhoog... kun je even uitrusten van het zware werk...hihi. maar dat is na verloop van tijd ook saai;)
    nu komt mijn boek toch goed te pas;)
    dat van die hond is niet echt grappig roos, met je hihi:P maar wel even schrikken!
    en ik vind het nog steeds super wat je allemaal mag doen en gelukkig heb je het nog steeds zo naar je zin en geniet je zo van die kinderen!
    je zit er ook alweer bijna 2 maanden!!
    gaat echt super snel..:)
    hopelijk binnenkort weer foto's? en geniet ervan, hopelijk is je enkel snel weer genezen (bidden we voor), dus beterschap!! en heel veel liefsxxxxxx.

  • 15 Maart 2011 - 19:04

    Oma Romeijn :

    Roos,
    Je bericht gelezen, erg leuk.
    Fijn dat je het zo naar de zin heb.
    Niet zo leuk van je voetje, doe maar voorzichtig met lopen.
    Hier is alles weer aardig goed, opa loopt nog niet zo gemakkelijk maar het is wel weer aardig goed gekomen.
    Groetjes van ons allemaal en een dikke kus.

    Oma en Opa Romeijn.

    ps veel plezier met al die lieve kinderen, want je bent zo weer thuis.
    Doei!!!

  • 15 Maart 2011 - 21:50

    Je Chick!:

    Lieve Roos! Wat goed zeg! Dat je zo druk bezig bent met al die goede ondernemingen! Ben trots op je! Heel grappig.. maar ik wilde dus iets gaan sponseren dus misschien ondersteun ik jou hier wel mee! :) Je hoort nog van me! Enne.. ik reageer snel op je mailtje!
    Love you!

  • 15 Maart 2011 - 21:51

    Ester:

    En voor als je het niet wist.. dit je is je enige echte ester chick of course!

  • 16 Maart 2011 - 09:03

    Borinda:

    Hey girl!

    Wat zielig van je pootje zeg, beterschap!

    Je wordt al een echte Afrikaanse zo te lezen! Je gevoel voor honden is ook al afrikaans...;-) hihi. Je maakt verder echt mooie dingen mee zeg en wat een mooie actie ook met dat verschonen. Heb hier thuis ook nog 2 meisjes die regelmatig verschoond moeten worden, kan je die ook even komen doen haha. Nee, even zonder gekheid, Wannes en ik willen je graag sponsoren. Laat maar weten hoe ik het geld kan overmaken.
    Roosje meid, geniet van je tijd daar en we denken aan je. Bidden voor een snel herstel!

    Liefs, Wannes, Borinda, Noa en Isa x

  • 17 Maart 2011 - 11:41

    Karin:

    He Roos, wat vervelend dat je nu veel moet zitten.
    Maar wel mooi uitzicht zeker
    We zullen bidden dat dat pootje gauw geneest.
    Heerlijk dat je zo geniet
    wij genieten inmiddels al weer van Anne.
    Nog maar in de 30dgn he en dan kom je alweer
    Heb nog een super goede tijd ben benieuwd naar je verhalen
    tot gauw karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Chikwawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2011

In love..

15 Maart 2011

Handige Harry

27 Februari 2011

Oeps

06 Februari 2011

Azungu

24 Januari 2011

De eerste dagen
Rozemarijn

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 21074

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 14 Maart 2014

FCM Outreach India

01 Oktober 2011 - 06 April 2012

GO Europe Mobile DTS

21 Januari 2011 - 21 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: